8-weekse Mindfulnesstraining Oosterbeek/ Arnhem

  • Locatie

    Yogaschool Zweiersdal Weverstraat 65 Oosterbeek

  • Data

    22-09-2019 t/m 30-11-2019

8-weekse Mindfulnesstraining Oosterbeek/ Arnhem

8-weekse Mindfulnesstraining MBSR. 
Mijn training  wordt vergoed door VGZ en Zilveren Kruis bij burn-out klachten. De training start in overleg met de deelnemers en is in totaal 8  bijeenkomsten van  2,5 uur. Ook maakt een stiltedag deel uit van de training.
Doe je mee met de training dan behandelen we aan de hand van een werkboek theorie en oefeningen over stress, piekeren, zorgen, somberheid en omgaan met andere levensuitdagingen en we bespreken het huiswerk. Elke bijeenkomst worden Mindfulnessoefeningen gedaan. Mindfulness is een vaardigheidstraining.
Tijdens de training word je gevraagd om minimaal een half uur per dag te reserveren voor Mindfulness oefeningen.

Naast de 8-weekse Mindfulnesstraining bied ik Mindfulness en Yoga  aan als vaste wekelijkse oefenles in Oosterbeek en op verzoek ook online. Je volgt de les dan live of via Zoom en je ontvangt een link naar de meditatie oefeningen om zelf thuis dagelijks te oefenen. De wekelijkse oefenles is 1 uur en 15 minuten op maandag van 19 uur tot 20:15 uur. Zo hou je jouw mindfulnessvaardigheid  op peil. Via www.zweiersdal.nl ga je naar:  Boek een les.  Je schrijft je in in Momo yoga en je koopt een abonnement of strippenkaart voor yogalessen. De kosten van de lessen bedragen tussen de €10.50 en €15 per les. (afhankelijk van abonnement of strippenkaart)

Wil je meedoen met de volledige training?  Dan ontvang je:
–  8 Mindfulness Meditatieoefeningen via Youtube.
–  Papieren werkboek
–  8 keer Mindfulnessbegeleiding in de groep of individueel.
– 1 stiltedag

De kosten hiervoor bedragen 350 euro.

 

 

Voor wie
Mindfulness is bedoeld voor iedereen die graag met wat meer aandacht wil leven, minder stress ervaren en bewust wil reageren op situaties. Tijdens het trainen ontwikkel je opmerkzaamheid. Ook leer je anders omgaan met oude patronen, die in de weg kunnen zitten.

De meeste deelnemers ervaren daardoor meer concentratie en creativiteit, ontspanning en een rustiger, minder vol hoofd. Dit geldt voor het werk, maar ook privé. Aandacht geven vraagt bewuste inzet, maar het levert vaak tijdwinst en meer resultaat op. Wetenschappelijk onderzoek laat duidelijk positieve resultaten zien.

Wil je naast oefeningen in de les meer uitleg en tijd om de ervaringen te bespreken. Dat kan middels een op maat gemaakt programma waarin de oefenles deel van uitmaakt. We plannen dan 8  keer een meeting live of online via zoom.

Wat je leert met Mindfulness
Je leert niet alleen te luisteren naar je hoofd, maar ook naar je lichaam
Je kunt accepterend omgaan met lastige emoties en houdt de regie over je gedachten.
Je leert te accepteren wat niet te veranderen is.
Je krijgt meer inzicht in je automatische patronen en ontwikkelt mildheid voor jezelf en je omgeving.

Wat is Mindfulness precies?
‘Mindfulness’ is een mooi woord voor aandachtigheid of opmerkzaamheid. Het is de kunst van het aanwezig zijn. Veel van wat we doen, gaat op de automatische piloot. Gedachten vliegen tegelijkertijd door ons hoofd. We zijn met onze aandacht bij wat al geweest is of bij wat we nog moeten meemaken. Vaak merken we pas later dat we gejaagd zijn, andere negatieve gevoelens hebben of vermoeid zijn.

Aandacht geven is een vaardigheid die je kunt leren door te oefenen. Je ontwikkelt het vermogen om waar te nemen wat er in je omgaat. Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren waardoor je beter kunt omgaan met hinderlijke gedachten, negatieve gevoelens en stress. Je wordt milder en meer accepterend naar jezelf. De Mindfulness trainingsmethode is ontwikkeld door Jon Kabat Zinn. Het goede van oosterse meditatietechnieken en westerse therapie elementen maken het tot zo’n waardevolle training. In Mindfulness wordt minder in gegaan op inhoud van problemen, maar je leert hoe je met problemen kunt omgaan.

Is het geschikt voor jou? 
Mindfulness is geschikt voor iedereen die wil leren om bewuster en intenser te leven.  Mindfulness biedt o.a. verlichting bij piekeren, spanning, vermoeidheid en concentratie-problemen. Mindfulness biedt tevens goede resultaten bij deelnemers met specifieke klachten op het gebied van overspannenheid, burn-out, angst, verslaving en pijn.
Uit wetenschappelijk onderzoek komt naar voren dat Mindfulness goede resultaten biedt bij depressie.

Hoe werkt het?
Mindfulness is een praktische methode. Er wordt  gebruik gemaakt van verschillende technieken uit de mindfulness methode ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn. Er wordt geoefend met de bodyscan, zitmeditatie, bewegen in aandacht, aandacht voor ademhaling en andere concentratieoefeningen gericht op het observeren van gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen zonder te oordelen.