Mindfulnesstraining Oosterbeek/ Arnhem

  • Locatie

    Yogaschool Zweiersdal Weverstraat 65 Oosterbeek

  • Data

    22-09-2019 t/m 30-11-2019

Mindfulnesstraining Oosterbeek/ Arnhem

6-weekse Mindfulnesstraining

Wil jij beter leren omgaan met alle uitdagingen van het leven? Meer rust  vinden in deze uitdagende tijd? Heb je te maken met stress? Zorgen? Piekergedachtes?  Sombere gevoelens? Beantwoord jij minimaal 1 vraag met JA?
Doe dan mee met deze verkorte training!

We behandelen aan de hand van een werkboek Mindfulness theorie over stress, piekeren, zorgen, somberheid en omgaan met andere levensuitdagingen. Mindfulness is een vaardigheid die je leert door te oefenen.
Tijdens deze training word je gevraagd om minimaal een half uur per dag te reserveren voor Mindfulness oefeningen. De oefeningen vragen nauwelijks extra tijd…

Deze 6-weekse Mindfulnesstraining kun je op verzoek ook online volgen via Zoom. Inschrijven?

Wil je meedoen met de training?  Dit is inclusief:
–  Intakegesprek live of telefonisch
–  6 weken Mindfulnesstraining van 18.45 tot 20.15 uur
–  8 Mindfulness Meditatieoefeningen via Youtube.
–  Papieren werkboek
–  Stiltewandeling in een weekend.

Via www.zweiersdal.nl ga je naar:  Boek een les> Je schrijft je in in Momo yoga > Je koopt direct de Mindfulnesstraining  (150 euro)> Je boekt meteen 6 lessen.

Je kunt me ook eerst mailen en dan bespreken we de mogelijkheden. In 2 gedeeltes betalen kan ook.

NB deze verkorte training is niet declarabel bij de zorgverzekeraar. Je kunt in overleg met mij de training individueel uitbreiden tot een 8-weekse training. Deze wordt door een aantal verzekeraars deels vergoed.

 

 

Extra info
Mindfulness is bedoeld voor iedereen die graag met wat meer aandacht wil leven, minder stress ervaren en bewust wil reageren op situaties. Tijdens het trainen ontwikkel je opmerkzaamheid. Ook leer je anders omgaan met oude patronen, die in de weg kunnen zitten.

De meeste deelnemers ervaren daardoor meer concentratie en creativiteit, ontspanning en een rustiger, minder vol hoofd. Dit geldt voor het werk, maar ook privé. Aandacht geven vraagt bewuste inzet, maar het levert vaak tijdwinst en meer resultaat op. Wetenschappelijk onderzoek laat duidelijk positieve resultaten zien.

Wil je naast oefeningen in de les meer uitleg en tijd om de ervaringen te bespreken. Dat kan middels een op maat gemaakt programma waarin de oefenles deel van uitmaakt. We plannen dan 8  keer een meeting live of online via zoom.

Wat is Mindfulness precies
‘Mindfulness’ is een mooi woord voor aandachtigheid of opmerkzaamheid. Het is de kunst van het aanwezig zijn. Veel van wat we doen, gaat op de automatische piloot. Gedachten vliegen tegelijkertijd door ons hoofd. We zijn met onze aandacht bij wat al geweest is of bij wat we nog moeten meemaken. Vaak merken we pas later dat we gejaagd zijn, andere negatieve gevoelens hebben of vermoeid zijn.

Aandacht geven is een vaardigheid die je kunt leren door te oefenen. Je ontwikkelt het vermogen om waar te nemen wat er in je omgaat. Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren waardoor je beter kunt omgaan met hinderlijke gedachten, negatieve gevoelens en stress. Je wordt milder en meer accepterend naar jezelf. De Mindfulness trainingsmethode is ontwikkeld door Jon Kabat Zinn. Het goede van oosterse meditatietechnieken en westerse therapie elementen maken het tot zo’n waardevolle training. In Mindfulness wordt minder in gegaan op inhoud van problemen, maar je leert hoe je met problemen kunt omgaan.

Wat je leert met Mindfulness
Je leert niet alleen te luisteren naar je hoofd, maar ook naar je lichaam
Je kunt accepterend omgaan met lastige emoties en houdt de regie over je gedachten.
Je leert te accepteren wat niet te veranderen is.
Je krijgt meer inzicht in je automatische patronen en ontwikkelt mildheid voor jezelf en je omgeving.

Is het geschikt voor jou? 
Mindfulness is geschikt voor iedereen die wil leren om bewuster en intenser te leven.  Mindfulness biedt o.a. verlichting bij piekeren, spanning, vermoeidheid en concentratie-problemen. Mindfulness biedt tevens goede resultaten bij deelnemers met specifieke klachten op het gebied van overspannenheid, burn-out, angst, verslaving en pijn.
Uit wetenschappelijk onderzoek komt naar voren dat Mindfulness goede resultaten biedt bij depressie.

Hoe werkt het?
Mindfulness is een praktische methode. Er wordt  gebruik gemaakt van verschillende technieken uit de mindfulness methode ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn. Er wordt geoefend met de bodyscan, zitmeditatie, bewegen in aandacht, aandacht voor ademhaling en andere concentratieoefeningen gericht op het observeren van gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen zonder te oordelen.